We store cookies to improve our website. Do you agree? More info on our privacy pages.

FAQ

Waar worden de producten ontwikkeld en geproduceerd?

Alle producten worden door mobietec® zelf ontwikkeld en worden ook door mobietec® gemaakt. De medewerkers van mobietec® maken alle producten met de hand, volgens de specificaties van de klant.

Via welke weg kan ik een mobietec® product kopen?

mobietec® werkt met een netwerk van garages en ombouwers. De producten zijn in principe verkrijgbaar bij elke garage of ombouwer waar de klant naar ons product vraagt. Buiten eigen land wordt gewerkt met distributeurs die ons product via hun kanalen verdelen over het land.

Via deze website kan u steeds terecht voor een prijsaanvraag en een verwijzing naar de dichtstbijzijnde verdeler.

Hoe gebeuren de leveringen en op welke termijn?

Een mobietec® product wordt volledig afgewerkt en klaar voor montage op de wagen verstuurd. Dit gebeurt meestal met extern transport. Doordat we werken met een vaste transporteur voor elk land, kunnen we rekenen op een goede service.

Het product verlaat de fabriek tussen 5 à 7 werkdagen na orderbevestiging. Nadat we een bestelling binnen krijgen wordt deze ingepland voor productie en wordt een orderbevestiging met leveringsdatum verstuurd naar de klant. De levering van het product verloopt afhankelijk van de bestemming.

Voor speciale opdrachten of hoeveelheden wordt een leveringsdatum vastgelegd in samenspraak met de klant.

Kan ik bij mobietec® terecht voor maatwerk?

Natuurlijk! Doorgaans leveren wij maatwerk zonder dat we extra productietijd nodig hebben. Een imperiaal dat bijvoorbeeld net iets langer of breder moet worden voor de klant, vraagt voor ons geen extra productietijd. Meer ingrijpende wijzigingen, waarbij meer overleg tussen de klant en ons nodig is, kunnen iets meer tijd vragen. Ook hier geldt het gezonde principe om bij bestelling de levertermijn te verifiëren.

Wat is standaard inbegrepen bij mobietec® producten?

Bij imperialen wordt er steeds een spoiler gemonteerd waar nodig. Sommige imperialen mogen net geen spoiler hebben om geruisloos te functioneren. Er wordt dus enkel waar nodig een spoiler voorzien.

Elk imperiaal voor een wagen met achterdeuren is standaard voorzien van een ladderrol. Bij een achterklep wordt niet standaard een ladderrol voorzien. De ruimte waar de ladderrol normaal zit en zijn nut heeft, is nodig om de klep te kunnen openen. Op deze wagens kunnen wij op vraag van de klant een rol voorzien, maar deze zit dan meestal een stuk naar binnen toe ofwel wordt het imperiaal hoger gezet en kunnen er lawaaiproblemen ontstaan wat uiteraard best vermeden wordt.

Bij een glasrasteel is steeds de wettelijke uitrusting voorzien, noodzakelijk volgens het land waar het product geleverd wordt. Bij elke glasdrager worden er 2 klemstokken standaard bijgeleverd.

Voor een intern glasrasteel vertrekken we vanuit een basisframe. Van daaruit kunnen ondersteunen, bevestigingen voor klemstokken en klemstokken toegevoegd worden. Bij elk product worden alle montagebenodigdheden (bevestigingsmateriaal) geleverd, alsook een montage en gebruikshandleiding.

Welke gegevens heeft mobietec® van mij nodig om een bestelling te kunnen noteren voor mij?

Uiteraard hebben wij het juiste merk en type van het voertuig nodig. Bij twijfel wat betreft de uitvoering van de wagen, is het zeker handig om ons de wielbasis, totale lengte en hoogte van het voertuig door te geven.

Bij sommige wagens kan de klant een voorbereiding voor het monteren van een imperiaal bestellen in de garage. Deze info is voor ons noodzakelijk om de juiste bevestigingen mee te leveren. Verder kan een binnenbekleding aan het dak, de zijwanden of de achterdeuren invloed hebben op de montagetijd en is deze info dus noodzakelijk om de montagetijd en eventuele extra benodigdheden te kunnen inschatten.

Daarnaast is het handig om weten, wanneer er een ladder op de achterdeur of scharnieren moet, of het voertuig voorzien is van achterruiten of van scharnieren die zorgen dat de deuren 270° kunnen openen.

Bij een glasdrager dienen wij te weten of er reeds een imperiaal (merk) op de wagen staat, of er misschien later een imperiaal (merk) voorzien wordt om het glasrasteel op te monteren of er helemaal geen imperiaal gewenst is.

Waarom hebben mobietec® producten verschillende keurings- en testcertificaten?

Voor mobietec® is het steeds zeer belangrijk om zeker te zijn van de producten die ontwikkeld worden. Hoewel alles binnenshuis grondig getest wordt, zijn dat geen officiële testen. Aangezien er voor de producten specifieke richtlijnen bestaan om te testen ging mobietec® samenwerken met ESTL om alle producten door derden en volgens de specifieke richtlijnen te testen. Op deze manier kwamen we te weten hoe zwaar onze producten kunnen belast kunnen worden. Zo kunnen we met een gerust hart onze producten aanbieden.

Het is voor mobietec® ook de manier om de kwaliteit van het product aan te tonen en te garanderen.

Kan ik mobietec® producten monteren in combinatie met producten van andere merken?

Zeker. Wij zoeken steeds naar een mogelijke en goede oplossing voor zoiets. Desnoods of waar mogelijk worden er aanpassingsstukken gemaakt, zodat we met respect voor de producten van andere merken, ons product kunnen monteren.

Ik merk dat er verschillende uitvoeringen zijn op het gebied van imperialen. Welke maatvoeringen worden gebruikt en waar kan ik die vinden?

We hebben inderdaad verschillende uitvoeringen. Een schets met maatvoeringen is terug te vinden op deze website onder “downloads”. De hoogtes zijn steeds te meten vanaf de bevestigingspunten voorzien op de wagen.

Wat is het laadvermogen van een mobietec® imperiaal?

Het laadvermogen van het imperiaal overtreft steeds het laadvermogen van het dak van het voertuig. 1 dwarsligger van het imperiaal kan, afhankelijk van het model, een belasting van 200 à 300kg aan. De maximum daklast, opgegeven door de fabrikant van het voertuig, is dus steeds bepalend.

Door het lage eigen gewicht van een mobietec® imperiaal blijft er echter een groter gewicht over dat nog te laden valt vooraleer de maximum daklast, voorgeschreven door de fabrikant van het voertuig, overschreden wordt.

Het gewicht dat nog kan geladen worden, wordt aangegeven op het product d.m.v. een grijze sticker die zichtbaar aangebracht wordt.

Naast dit alles is het van groot belang dat de gebruiker steeds de gebruikshandleiding leest, die bij elke product toegevoegd wordt en gemarkeerd wordt met een gele info-sticker. De leverancier van uw mobietec® product is verantwoordelijk om u de gebruikshandleiding te overhandigen aangezien deze integraal deel uitmaakt van het product.

Op welke service kan ik rekenen wanneer ik een probleem heb?

Voor elke service is het serienummer van het product van uitermate groot belang. U kan ons een email sturen met het serienummer of u kan contact opnemen met uw leverancier en het serienummer via deze weg aan ons bezorgen.

Zodra wij een melding krijgen, ontvangt u van ons binnen de 24u een antwoord. Ook uw leverancier wordt op de hoogte gehouden van de verder afhandeling.

Elke oproep wordt zo kort mogelijk opgevolgd. Doordat wij steeds in samenspraak met de klant een oplossing zoeken, wordt er bij een interventie naar een gepaste datum gezocht.

De verdelers van onze producten kunnen het beste getuigen over onze service.

Ontvang de nieuwsbrief


 

CHAT VIA SKYPE MET

  E-mail ons

info@mobietec.be

  Bel ons

+32 479 835 106
+32 496 505 605

  Bezoek ons

MOBIETEC
Hille Zuid 3
8750 Zwevezele
België

 

Sitemap - Privacy - Legal Disclaimer

Verkoopsvoorwaarden - Garantiebepaling

Copyright mobietec®

Een website van 2design Website door 2design Roeselare